Springbreak - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlieke Balkom - WaarBenJij.nu Springbreak - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marlieke Balkom - WaarBenJij.nu

Springbreak

Door: Marlieke van Balkom

Blijf op de hoogte en volg Marlieke

25 September 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen,

Hier weer een (hopelijk) leuk verhaaltje uit het steeds mooier wordende Suriname.

Afgelopen week heb ik niet zo veel gedaan, mede dankzij de temperatuur van eind 30 tot 40 graden! BLOEDJEHEET kan ik je vertellen. Liggen aan het zwembad of in ieder geval in het water of binnen zitten met de airco aan waren dan ook de meest voorkomende activiteiten afgelopen week. Deze temperaturen zijn dus wel een beetje anders dan die van jullie in ons koude kikkerlandje.

Vorig weekend ben ik met 2 huisgenootjes naar Springbreak geweest. Een competitief weekend vol met gezelligheid en studenten. We werden in teams verdeeld om daarna 8 spellen te spelen tegen andere teams. Team Apiapaati begon goed en vol zelfvertrouwen na het winnen van het eerste spel, maar al snel kwamen we erachter dat het beginnersgeluk was maar uiteindelijk zijn we toch 3e geworden.

Na een super gezellig feestje en een lekker potje beerpong hebben we geslapen in onze hangmatten. De hangmatten op de bovenste verdieping van het kamp was ineens onverwachts, eng, zwart en harig bezoek... jaa jaa de allereerste VOGELSPIN :O (Annelijn, speciaal voor jou een prachtige foto van het verschrikkelijk vieze beest haha).
Deze mooie spin was niet eens ons enige bezoek, Bertje de Boomboa (slang) kwam ook nog even langs. Gelukkig was Bertje wel tam en mochten we van de eigenaar met hem op de foto. Deze foto met mij en Bertje komt nog, ik heb de foto nog niet helaas.

Maandag, na een weekend van weinig slaap begon mijn stage weer. Wel een beetje brak maar toch begonnen aan 'mijn' eerste cliënt. Super spannend maar het ging goed waarna ik de dagen erna bijna de helft van de cliënten heb gescreend. Positief commentaar op mijn werkwijze, dus ik ben helemaal blij!

Woensdagochtend was ik wat minder blij, door de nationale vrije dag donderdag en mijn afspraak bij de vreemdelingendienst vanochtend(vrijdag) moest ik woensdag nog wat dingen regelen. Maar zoals algemeen bekend gaat dat hier in Suriname niet altijd even makkelijk. Ik werd van hot naar her gestuurd en weer terug waardoor ik bijna 3 uur onderweg ben geweest om even iets te regelen. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen maar de zogenaamde onwetendheid van sommige Surinamers was op dat moment niet bepaald chill. Voor mijn afspraak bij de Vreemdelingendienst had ik me dan ook voorgenomen dat het allemaal verschrikkelijk lang zou duren omdat een aantal huisgenootjes daar gemiddeld 3 uur hebben gewacht. Ik had geluk want ik was binnen die 3 uur allang weer thuis, dus de vooroordelen voor Surinamers zijn niet ALTIJD waar :D

Vanavond gaan we weer op de Partybus een tourtje maken door Paramaribo en daarna staat er een tuinfeest op de planning. Zo eerst nog even 'shoppen' en dan hopelijk een Surinaamse kookworkshop van onze huisbaas.

Ik zal jullie binnenkort weer een nieuw verhaaltje sturen met wie weet hele spannende, grappige of avontuurlijke verhalen.

Foto's zijn een beetje van alles wat. Nog een aantal van mijn raft-avontuur, de mooie vogelspin, leuke selfies met huisgenootjes, Parbo-biertje en het filmpje is onze geweldige (not) karaoke optreden. Enjoy!!

Liefs Marlieke

  • 25 September 2015 - 23:30

    Anja:

    leuk,leuk,leuk....helemaal toppie.
    veel lieve rucphense groetjes van ons.

  • 26 September 2015 - 14:51

    Jeannette:

    Hoi Marlieke
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Lijkt me niet erg lekker om te slapen met een vogelspin en slang in de buurt. Maar dat mag de pret niet drukken . Groetjes van ons

  • 26 September 2015 - 19:44

    Els:

    Hej Marlieke
    wat is het leuk om die verhaaltjes van jou te lezen
    ik krijg er geen genoeg van
    maar nu de foto's nog die kunnen we niet openen
    heel veel liefs en een dikke kus van ons
    en een knuffel van Saartje

  • 29 September 2015 - 21:55

    Ellemiek:

    Ieel! Die spin, moet dat nou?:O
    Gelukkig mag dat de pret niet drukken! aan de fotos te zien vermaak jij je prima... ik zie alleen maar coctails en parbo biertjes;)

  • 14 Oktober 2015 - 13:54

    Corinda:

    Hoi Marlieke,

    Ontdek ik vandaag jou reisverhalen. Klinkt goed, heel leuk om te lezen.
    Heel veel plezier nog en nu ga ik ieder keer lezen hoor.

    Groetjes Van de overbuurtjes

  • 01 November 2015 - 08:28

    Marie-louise Lauwen:

    Hallo Marlieke,
    Zojuist je verslagen gelezen en foto's bekeken. Zo te zien heb je het goed naar je zin daar. Leuk hoor en fijn dat je daar een groep vienden hebt. Ik wil je voor vandaag hartelijk feliciteren met je verjaardag en n fijne, gezellige dag wensen, maar dat gaat wel lukken denk ik !
    Groetjes uit het niet zo warme Rucphen,
    Marie-Louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlieke

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1584
Totaal aantal bezoekers 4832

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 29 Januari 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: